Rapportagemogelijkheden van Secusoft

Eenvoudig en veilig rapportages aanmaken, mailen en opslaan

Eenvoudig en veilig rapportages aanmaken, mailen en opslaan - Secusoft, dé software voor beveiligers

Ben je werkzaam voor een controlerende instantie, zoals bouwinspectie, of werk je in de zorg, beveiliging, als toezichthouder, straatcoach of jeugdwerker? Secusoft biedt een uitkomst voor het maken, opslaan, en communiceren richting de opdrachtgever van diverse soorten rapportages. Dat gebeurt allemaal in een extreem goed beveiligde omgeving.

Welke rapportagemogelijkheden biedt Secusoft?

Wij noemen hier enkele mogelijkheden van de rapportagesoftware Secusoft.
Voor een uitgebreid overzicht van alles functies, bezoek Secusoft.nl. Bij elke rapportage kunnen er bestanden, zoals foto's, worden bijgevoegd. In veel gevallen kan de medewerker het rapport direct mailen naar de opdrachtgever, maar alleen indien de werkgever dit toestaat via het Master Account.

We onderscheiden de rapportages die per incident, en rapportages die per dienst worden opgemaakt. Per incident is een van de meest gebruikte modules binnen Secusoft het Calamiteitenrapport. Hiermee maak je snel en eenvoudig een rapportage aan naar aanleiding van een incident of gebeurtenis. Bijvoorbeeld wanneer je tijdens je werkzaamheden vandalisme ontdekt, of een storing of defect tegenkomt. In het calamiteitenrapport is ruimte voor serviceberichten, zo blijven de lijntjes kort wanneer er iets moet worden gerepareerd.

Secusoft rapportagebonnen voor elke servicemonteur
Met de rapportagesoftware van Secusoft heb je als servicemonteur altijd de juiste tool bij je om tijdens je werkzaamheden werkbonnen op te stellen. Beschikt jouw telefoon over internet, dan maak je eenvoudig een servicerapport op via de Secusoft app of via de browser. In de servicebon kun je de uitgevoerde werkzaamheden per klant of per dienst registreren. Deze module biedt tevens de mogelijkheid om de klant inzicht te bieden middels het klantenportaal. Zo kan de klant, of opdrachtgever, met een eigen inlog precies de werkzaamheden zien die jij voor deze klant hebt uitgevoerd.

Het Specifiek rapport wordt veel gebruikt in de beveiliging. Hiermee maak je een rapportage aan naar aanleiding van een gebeurtenis, zoals een inbraak of een overval. In het specifiek rapport omschrijf je wat je aantrof, en welke feiten jij hebt geconstateerd. Indien noodzakelijk voeg je er tevens toe welke vermoedens er zijn. Het specifiek rapport kan gebruikt worden door Justitie ter bewijsvoering in de rechtszaal.

Handig: checklist voor je rapportage
Wil je zeker weten dat er niets wordt vergeten tijdens een dienst? Wil je aan de opdrachtgever tonen dat alle taken zijn afgehandeld? In Secusoft voeg je eenvoudig een checklist toe, voorzien van eigen checklistitems, zodat de medewerker aan alle belangrijke taken wordt herinnerd, en er niets vergeten wordt.

Wil je zien hoe je een specifiek rapport aanmaakt in Secusoft? Daar hebben wij een praktische instructievideo over gemaakt, die bekijk je op ons YouTubekanaal. Hier vind je tevens meer instructievideo's over de vele andere functies van Secusoft rapportagesoftware.

Ronderapporten alarmbonnen

Loop je tijdens jouw dienst regelmatig controlerondes, dan dien je van elke ronde een Ronderapport op te maken. Dat kan gemakkelijk en veilig met de rapportagesoftware van Secusoft. In het ronderapport noteer je jouw bevindingen en eventuele bijzonderheden, en eventueel ondernomen actie n.a.v. je bevindingen. In Secusoft heeft de surveillant zelf de mogelijkheid om het ronderapport te mailen naar de opdrachtgever, mits de eigenaar van het beveiligingsbedrijf hiervoor toestemming geeft middels de `rechten`.

Komt er een alarmmelding binnen bij de meldkamer dan moet hiervoor een Alarmbon worden opgemaakt. De beveiliger die ter plaatse gaat heeft via zijn of haar eigen inlog in Secusoft direct mogelijkheid om dit te doen, en heeft tevens inzicht in de exacte locatie (gps), de aard van de melding en eventuele alarmcodes. De medewerker ziet tevens een plattegrond van het pand, waardoor deze snel en accuraat kan controleren en indien nodig optreden.


Secusoft biedt graag net wat extra's. We doen er alles aan om jou overbodige handelingen uit handen te nemen. Zo factureer je een reeks alarmmeldingen eenvoudig in één keer, door meerdere alarmbonnen tegelijk over te zetten naar een factuur. Wel zo efficiënt!

Speciaal voor medewerkers in de handhaving hebben wij recent het Proces-verbaal toegevoegd aan onze rapportagemogelijkheden. Bij het opmaken van het proces-verbaal dient er rekening te worden gehouden met het ambtelijke karakter van het document, en Secusoft sluit daar perfect op aan. De module is voorzien van tal van handigheden, zoals een `Nu`-knop, waarmee direct de huidige tijd wordt ingevuld, en de `gps ophalen`-knop, waarmee je direct je precieze locatie aan het document toevoegt. Ook is het mogelijk het proces-verbaal te voorzien van een standaard inleidende tekst, en door middel van dynamische tags naam, rang of verbalisantennummer toe te voegen.

Rapportages met meerdere gebeurtenissen per dienst

Rapportages die per dienst worden opgemaakt, en dus meerdere gebeurtenissen kunnen bevatten, zijn bijvoorbeeld het Mutatierapport en de Sleutelregistraties.

Krijg je als buitengewoon opsporingsambtenaar of handhaver te maken met geweld? Dan dien je daarvan een mutatie op te maken. Dat doe je eenvoudig en snel in een beveiligde omgeving met Secusoft rapportagesoftware. De mutatie is te voorzien van een standaard inleidende tekst en dynamische tags, waardoor o.a. datum, naam en rangnummer verbalisant automatisch worden toegevoegd. Secusoft rapportages zijn direct te mailen naar de opdrachtgever of leidinggevende.

Hoe gebruik ik de rapportagesoftware van Secusoft?

Secusoft biedt een zeer goede bereikbaarheid van het support team, en heeft tevens tal van instructievideo's over het gebruik van onze modules beschikbaar. Bekijk hier bijvoorbeeld onze instructievideo over het maken én slim gebruiken van de module `Specifiek rapport`.

Contact via Whatsapp